Google Adwords nu este pentru noi, dar ceva de acolo ne ajută să câștigăm mai mult din afișarea reclamelor Adsense la noi pe site! Avantajul pe care îl ai atunci când dai de un articol ca acesta pe internet, e că nu mai trebuie să te gândești tu cum anume să faci, pentru că îți explic mai jos. Voi încerca în cele ce urmează să te învăț să scrii pentru bani, sau să câștigi mai mult din Google Adsense!

Am încercat într-un articol precedent să explic ce înseamna OSC sau optimizare seo pentru castig, și cum anume se aplică. Acum îmi dau seama că voi face o serie lunga de articole despre cum să faci bani mai multi cu siteul tău!

Una din cele 5 întrebări de bază referitoare la OSC, primește răspunsul acum!

Ce unelte online sau offline se folosesc pentru OSC?

Ei bine, avem așa:

  1. Google AdwordsGoogle Adwords oferă pentru cei care plătesc pentru a-și face reclame, o unealtă foarte utilă pentru cei ca mine. Planificatorul de cuvinte sau cum îi spune în engleză Keyword Planner te ajută să identifici si cuvintele cheie pe care să te optimizezi, dar și să ai idee despre ce te așteaptă (CPC, volumul de trafic lunar, etc.)!
  2. Google Search – Absolut necesar, dacă vrei să știi cu cine te bați pentru trafic. Normal, tu te optimizezi pentru castig, dar daca nu ai trafic, cum să primești clickuri pe reclame? In general folosesc Google Search doar ca satisfacere a curiozității mele de a vedea cine se bate pe cuvintele cheie pe care mă optimizez eu pentru castig. Dar este foarte util când vrei să analizezi competiția!
  3. WordPress SEO by YOAST – Acest laborator de analiză SEO este valabil doar pentru cei care folosesc WordPress ca platformă CMS. Este cel mai bun plugin SEO! Te ajută sa îţi identifici clar textul şi cât de bine eşti optimizat. Ce spune pluginul, trebuie să respecți, ca să îți iei de o grijă și cu optimizarea SEO în timp ce faci OSC!
  4. Unelte offline precum Radio, TV, și cam orice sursă mass-media – Asta în cazul în care vrei să știi cine face valuri la nivel de campanii de publicitate, ori ce perioade financiare te asteapta, prognoza meteo care influențează comportamentul oamenilor în online (plouă? crec șansele de câștig că stau oamenii mai mult în casă!).

Dar cum se folosește Google Adwords pentru OSC?!

Dă-mi voie să îți arăt! Voi lua un exemplu și îl voi trata exact cum facem noi aici pe Blogul Lui Jorjette. Așadar, suntem pe pagina Google Adwords, la unealta cu Planificatorul cuvintelor cheie (Google Keyword Planner).

prezentare pentru planificatorul cuvintelor cheie google adwords keyword planner

Jorjette spune: Ar trebui să scriem un articol despre chestii cu mesaje. Se caută mult și noi nu avem așa ceva pe site.

Bogdan spune: Păi te-ai hotărât la niște cuvinte cheie pentru care să optimizăm articolul?

Jorjette completează: Ar merge ceva cu declarații …

Bogdan răspune: Stai să văd – intru pe Google Adwords la sectiunea Planificatorul cuvintelor cheie, aleg prima optiune, completez în prima casetă „declaratii”, selectez limba română și țara România și apăs „Obțineți Idei”!

planificatorul cuvintelor cheie google keyword planner

Jorjette remarcă: Nu prea se plătește bine, dar volumul de căutări lunare e destul de mare!

Bogdan concluzionează: Dacă e să caut declarații, îmi apar declarații de avere ori chestii fiscale. Noi nu scriem despre așa ceva. Dar am o idee (caut „declaratii de” în loc de „declaratii„) …

Jorjette, puțin mirată: Ce idee? Uite la mine, declaratii de dragoste, peste 18.000 de căutări lunare, cu CPC de 0,01$

filtrare date in planificatorul cuvintelor cheie google adwords keyword planner

Bogdan spune: Stiu! Sunt ceva subiecte pentru articole, doar că nu se plăteste mult pe reclame (am filtrat rezultatele obtinute din unealta Google Adwords – vezi imaginea de mai jos).

filtru pornit pentru rezultatele din planificatorul cuvintelor cheie google keyword planner

În final, din rezultatele oferite de Planificatorul de cuvinte cheie din Google Adwords, pentru un articol OSC putem alege din trei variante:

rezultatele finale din planificatorul cuvintelor cheie google keyword planner
  • declaratii de impacare – puține căutări lunare, concurență redusă la reclame, preț mare per click (vezi imaginea de mai jos)
  • declaratii de despartire – la fel ca la cel de sus
  • declaratii de dragoste – căutări multe lunare, concurență mică la reclame, preț mic pentru 1 click

Cu toate datele astea din Google Adwords, de curiozitate intru să văd pe Google Search cine apare la rezultate pentru „declaratii de dragoste”. Din Chrome aleg Fereastra Nouă Incognito (pe asta sunt logat cu contul meu si-mi strică rezultatele), caut și puf! Se pare că sunt puțini de acolo care sunt optimizați SEO, majoritatea de pe prima pagină apar pentru că au avut noroc (cum mi-am dat seama, e un secret)!

Cred că s-a votat! Pentru acest subiect am decis că nu se merită să ne optimizam pentru câștig, având în vedere volumul redus de trafic pe cuvintele cheie plătite bine, așadar ne optimizăm dublu, și SEO și OSC! SEO pe declarații de dragoste, si OSC pe toate celelalte cuvinte!

Da! Poți face asta! Poți chema reclame bine plătite, folosind si restul de cuvinte cheie în articol, dar să nu te optimizezi si pe ele! Crezi că pe o pagină unde este text numai despre declaratii, se mai afisează reclame cu anvelope?

Google Adwords ne oferă un 2 in 1 – OSC si SEO pe acelasi articol

Este ceva firesc să te trezesti ca faci asta, mai ales când rezultatele din introspectiva Google Adwords îți dă semne clare că se merita sa te pui online cu un articol pe un anumit subiect, cand cei ce sunt deja online schiopateaza, sau din 10 locuri, sunt libere câteva!

Mai departe strategia decurge așa: se scrie articolul, se optimizeaza prima data SEO, apoi OSC, introducand unde se poate, exact sintagma cu acele cuvinte cheie care au CPC convenabil!

Cum ajungi să câștigi de pe urma unui asemenea articol OSC?

Totul ține de promovare în primă fază. Ca să primești trafic trebuie să apară articolul tău în ochii câtor mai mulți oameni, așa că rețelele sociale, newsletter sau liste pe email sunt șanse sigure și ieftine. Poți să te zbați mai mult, să crești Page Authority (de la SEOMOZ) – asta te ajută ca la volumul de trafic, să apari in primele rezultate la căutări! Oricum, așa ceva trebuie să discutăm în altă parte nu aici!

Deci, ai înțeles ce unelete online folosești pentru OSC și cum anume scrii un articol pentru OSC? Sper că da! Totuși, fii sigur că îți pot da mai multe detalii dacă mă întrebi folosind formularul de mai jos!

Share the Love!

2 comentarii la „Google Adwords – Unealtă online foarte bună pentru OSC”

  1. Page Authority sau autoritatea paginii, este doar o cota de referinta! Multumim cui o inventat-o ca ne afiseaza acest numar la care sa ne raportam. Practic, realitatea e ca puterea unei pagini este data de calitatea continutului, de cat de calitativ este feedback-ul primit din retelele sociale si nu in ultimul rand de cine vorbeste despre pagina respectiva pe alte pagini.

    Daca ne raportam la Google, robotelul e destept tare si are tendinta sa vada totul cat mai aproape de cum vedem noi, doar ca el interpreteaza statistic! Personal consider ca pentru a creste Page Authority, conteaza fluxul de activitate. Activitatea online include ce include (publici noutati, optimizezi articolele, iti faci reclama pe retelele sociale, oamenii reactioneaza la continutul tau etc.) dar conteaza fluxul periodic cu care faci toate astea.

    Daca azi muncesti mai mult si apoi 2 luni muncesti mai putin, asta te costa! Normal! Este singura variabila care poate face diferenta dintre maniacii SEO si cei care sunt naturali si conduc piata sau nisa in care activeaza!

    Pur si simplu, iti fixezi clar tehnica ta SEO si o urmezi, dar cu rabdare! Nu faci excese!

    Linkurile curate, le primesti greu, dar vin sigur, daca munca depusa de tine pe online este de calitate! Daca esti sincer! Daca oferi informatii si nu iei la misto cititorii! De fapt nu trebuie sa scrii doar pentru oi, ci si pentru ciobani! Oile poate iti aduc trafic, clickuri si link-uri pe facebook, dar ciobanii iti aduc link-uri de pe domenii noi, vorbesc despre tine si chiar te pot ajuta sa devii mai bun atentionandu-te atunci cand gresesti! Pentru mine ciobanii sunt importanti! Tu esti important! Nu ma intereseaza de cele 1000 de oi care vor sa faca bani pe net, vreau sa stiu ca tu faci bani pe net! Intelegi?

    Sunt multe aspecte care te fac sa fii un expert SEO (pentru tine, nu pentru vreun job undeva)! Este important sa fii vigilent, sa ai incredere in tine si in planul tau sau dorintele tale, dar daca nu esti sincer si nu lucrezi cu oamenii din online si stai inchis in casuta ta (siteul tau) nu iti vei creste autoritatea paginii!

    Acum sa concluzionez! Pentru a creste Page Authority trebuie sa fii uman si natural in comportamentul online! In acelasi timp, respecti cu strictete practicile SEO pentru pagina ta, dar sa nu faci exces, ci doar le punctezi pe toate (cica in titlu se accepta 70 de caractere, daca faci mereu la fix, o sa fii depunctat, la fel cu descrierea, sau alt tag la imagini care sa contina cuvintele cheie, nu poti baga cuvintele cheie la toate imaginile alaturi de o descriere adevarata a imaginii, oricat ai vrea de multe ori va suna penibil de aiurea propozitia finala)!

    Rabdarea este esentiala pentru ca un rezultat sigur nu vine in cateva zile, uneori pot trece si 2-3 saptamani pana cand pagina ta primeste traficul meritat dupa munca depusa de tine!

    Comportamentul online depinde de afacerea ta! Pentru un blog faci niste chestii, pentru un shop faci alte chestii! Sunt si puncte comune dar si puncte diferite!

  2. Cum cresc page authority

    Cred ca ar interesant de discutat mai multe despre subiectul cresterii Page Authority. Care ar principalele metode ce pot pozitiona un site inaintea altuia pe anumite cuvinte cheie. Ma refer aici la practici agreeate de Google…

Spune care este gândul tău

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *