Orice boală îsi are leacul. Numeroase sunt formulele şi gesturile capabile să îndepărteze bolile cele mai diverse; este însă adevărat că farmecele pot să nu fie malefice când sunt făcute de un vrăjitor care nu vă vrea decât binele. Daca copilul dumneavoastră are oreion, apelaţi la o vindecătoare. (În acest caz este important ca persoana care îngrijeşte să fie o femeie.) Ea îl va lua sub braţ şi va face de trei ori înconjurul mesei şi va rosti pe un ton ferm: „Eu am oreionul. ÎI am. ÎI plimb… El va pleca!” Se pare că oreionul nu aşteaptă să i se spună de două ori… În Bretania Inferioară, pentru tratarea negilor se invocă uneori, de o manieră păgână, luna plină:

Salud har gan, Kass arreman, Ganez-ai han.
(„Salut, lună plină! Ia-i pe aceştia-negii cu tine departe de aici!”)

invocatieÎmpotriva bătăturilor la picior şi a monturilor ajunge, uneori, să pui pe locul bolnav o ceapă roşie tăiată în două – pe care ne vom grăbi s-o reconstituim, aruncând-o la gunoi… Se întâmplă, totuşi, ca bătătura să fie atât de rezistentă, încât să n-o putem conjura (în Lorena, spune Raoul de Westphalen) decât rostind:
„Eguiesse, eguiesse, eguiesse! /Aveţi doi ochi / Eu am trei / Scoateţi unul! / Creec, creec,creec!”

Cu elementele naturale se întâmplă la fel ca şi cu organele corpului uman. Unele se iasă înduplecate prin blândeţe, ton mieros, rugăminţi. Cu altele este mai nimerit să fii imperativ, ameninţător, chiar brutal. Chestiune de caracter… Şi nu rareori invocaţia conjuratorie se transformă în imprecaţie contra răului. Bunăoară aceste vorbe sunt împotriva anginei:

„Angină, boală de gât / Şancru alb, şancru negru / Şancru de nouă culori / îngerul lui Dumnezeu să te arunce în fundul mării / Şi să te facă să bei atâta apă sărata/încât să crapi!”

Boala este recunoscută, fiinţă umană sau animal, ca un personaj. Uneori alintăm răul, îl răsfăţăm, îl implorăm, adesea cu un pic de laşitate, apoi îi cerem foarte ferm sau prin surprindere să plece. Dacă el nu pleacă şi este ştiut că nu pleacă astfel, atunci există o soluţie de rezervă: îl alungăm cu lovituri de mătură sau îl invităm să găsească o altă gazdă!…

Ce putere au cuvintele şi numărul ştim deja; dar este foarte interesant să constatăm ce lasă aceste formule să se înţeleagă: un univers în care elementele se influenţează reciproc prin simpatie, o lume în care totul comunică după legea analogiilor si a corespondenţelor…

Astfel, când este vorba despre o hemoragie uşoară, rezultată dintr-o rană, iată cum trebuie tratată. Se ia un fir de iarbă, se taie în două şi se face o cruce care se ţine pe rană spunând:

Iarbă pe care Dumnezeu te-a creat.
Fără să planteze sau să semene
Poţi să opreşti sângele
Din această rană care curge.
Trecând prin sat,
Am văzut apă şi sânge;
Am lăsat apa să curgă
Si am oprit sângele.

Ultimele două versuri „Am lăsat apa să curgă / Si am oprit sângele” nu sunt deloc gratuite. Ele presupun o viziune coerentă asupra lumii: aceasta, în măsura în care nu nesocoteşti prea mult legile naturale – laşi apei „înclinarea” şi intervii contra hemoragiei. Este o chestiune de echilibru care se cere respectat; şi de armonie.

În aceeaşi ordine de idei, lui O. Beliard îi datorăm recenzarea curioaselor practici conjuratorii pentru a obţine hemostaza. Pentru că sângele are o foarte supărătoare pornire de a se scurge, vrăjitorul va lua act de aceasta şi, chiar cu sângele bolnavului, va înfăptui vindecarea. Practică apropiată de homeopatie: la urma urmei, răul se vindecă prin rău. Binefăcătorul vostru va lăsa să cadă trei picaturi de sânge într-o ceaşcă de apă rece pe care v-o dă s-o beţi. Apoi, după cum prevede ritualul, vă va întreba: „Cine te va ajuta?” „Sfânta Maria mă va ajuta!” Va trebui să răspundeţi… Iar vrăjitorul va mormăi printre dinţi: Sanda Măria hune sanguinemfirmo.

Precum se poate foarte uşor observa, invocaţia se întâlneşte adesea cu incantaţia şi cu rugăciunile.

Share the Love!

4 comentarii la „Invocaţia – tehnică de vindecare”

  1. Eu am citit in scrierile gnosticilor ca cei care vindeca sunt elemenatlii plantelor, iar nu planta prin compozitia ei, mai ales culeasa aiurea, adica fara iubire, binecuvantare in ore nepotrivite si, fara semnul geometriei sacre care ii apartine prin tipul anume de planta ce il reprezinta, aici fiind si diferentele de natura esoterica. Apoi se pare ca unele plante au ca spirit chiar Elementali MAGI extrem de puternici ce isi au salasul in sistemul nostru solar dar pe alte planete. Apoi prin ritualul expres de culegere din natura si prin invocarea Elementalului raostindu-se mantra acestuia se obtin stringuri intre Elementalul plantei (MAGUL) si organele bolnave. Astfel se realizeaza reala insanatosire.Si cum fiecare planta are propriul ritual de culegere si mantra sa este nevoie sa apelam la intercesorul din strafundurile noastre pe care il avem cu totii si acela este cel ce stapaneste arta invocarii tuturor spiritelor Elemental ai plantelor necesare scopului nostru care poate fi si altceva deacat sanatatea,ca exemplu este oferit stingerea unei uri intense si transformarea ei in prietenie stransa, sau un alt exemplu ar fi cu planta ce are calitati sa ne repare o pierdere economica.De ce avem cu totii acel intercesor magic? Simplu noi toti ni l-am creat inainte de a luat trup uman. Pentru ca intaia experienta este in a ne crea noua planta ce reprezinta partea regnului vegetal din noi, la fel am creat partea regnului mineral sustin eu prin extrapolare si, mai stiu ca inainte de experienta in trup uman am exersat, fiecare dupa abilitati si implicare viata in trup animal, ca test, unii mai multe astfel de incercari, altora le-a fost suficient una singura. este cazul meu ce am ales vulturulsi se pare ca intr-un horoscop imi corespunde ca semn.Atunci m-am gandit ca poate e aceasi regula cu fiecare dintre noi, ca aceasta este semnificatia plantelor si animalelor din acel horoscop ce apare pe toate site-urile de domeniu, dar nu ma refer clar subliniez la cel chinezesc, regret ca nu imi aduc aminte cum se numeste, acum cand scriu, parcaeste cel aztec. si mai este o problema, nu toti au acolo corespondent animal, unora le revine un obiect, e straniu si inca nu am inteles.Cu siguranta sunt ceruri diferite ca origine a sufletului lor, poate nu toti au dorit sa experimenteze si optiunea animala, o amica de-a mea este tiganca si ea are cer mic la origine,are acolo exprimat ca semn funia.Sa fi creat unii obiecte?Insa corespondentul meu masculin din aceasta intrupare cu care am program de casatorie dharmica este exact acelasi animal ca mine, vultur. Inca nu am certitudini pt ceea ce noi am experimentat atunci, dar cate ceva se contureaza, fragmente doar, si mi-ar placea sa gasesc o persoana cu care sa pot intregi tabloul autocunoasterii noastre.Va multumesc pentru oportunitate si imi exprim toata si sincera simpatie pt cautarea ce reiese din natura subiectelor exprimate aici.Exprim augurii de multa perspicacitate si claritate cat mai repede cu putinta.Toate cele bune.

  2. Si eu sunt de-accord ca auto sugestia…este un lucru foarte important…in a te vindeca ….dar cred ca nu este suficient…parerea mea!

  3. Bogdan

    Bineinteles, mai presus de orice medicamente sau tratamente naturiste, psihicul nostru ne ajuta sa ne vindecam. ca sunt rugaciuni sau incantatii trebuie sa ne convingem creierul sa ne ajute sa ne recuperam. Concluzia este ca metoda prin care obti aceste ganduri pozitive nu este atat de stricta ci, important este, sa reusim sa ne convingem singuri ca ne vom vindeca.

Spune care este gândul tău

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *