Cu greu m-am hotărât să vă scriu despre OSC. Probabil pentru că știu că acum cineva, undeva, în lumea asta mare, a facut câțiva dolari dintr-un click! Si nu neapărat că a practicat OSC sau Optimizare SEO pentru Castig

Dar, să îți zic acum ce înseamnă optimizare seo pentru castig. Adica, tu și restul lumii, sunteți sub o relație. Apoi tu, față de restul lumii ai un comportament. Așa se întamplă în relatia cuiva cu ceva. Orice, chiar si siteul tău la fel pățește. Asta înseamnă un fel de câștig! Ai câștigat un tichet la cel mai stupid joc! Ai câștigat un rol chiar!

 

OSC în România aduce câștig suficient

Mie nu-mi place domeniul economic, dar marketing la noi înseamnă o chestie modestă pe lângă ce ar trebui să știm că este economia. Stupiditatea economică română, face ca aceste campanii Google Adwords din România să fie o glumă proastă pentru Publisheri sau mai bine zis pentru afișatorii de reclame de la Google Adsense. 0,01$/click? Wtf? Americanii dau si 80$/click!

Totuși, sper că îți închipui că am câștigat bine de sărbători! Da, atunci marketingul e în floare. Și OSC (prescurtat ca în titlul de sus) a fost făcută în sistem barbar la Blogul lui Jorjette în acea perioadă! Totusi, statistic vorbind OSC înseamnă să fii gata să oferi ceea ce publicul presupune că vrea. Adevărul este desigur că boss-ul de la O**nge sau OL* sau Astrologii si Doctorii care te fac sa slabesti in idei unice si pe alese, ei fac regula pieții. Când ei zic START, cei ca mine eventual zic WOW si cei ca cei care nu sunt ca mine, sunt vânați de reclame!

Cum se face OSC sau optimizare seo pentru castig?

Plasarea reclamelor face parte din OSC. Numai că nu cel care plateste campania de publicitate le plasează, ci eu, sau tu, cel care este client Adsense sau sclav al normelor si regulamentelor GooGle SearCh.

Eu daca scriu despre viața la țară, oare ce reclame voi avea pe site? Vor fi plătite bine? Atunci mai avem o parte OSC. Scrisul despre produsele caștigătoare! Trebuie să faci OSC ca o optimizare SEO normală, doar că subiectul face diferența.

Subiectele articolelor scrise pe un site, nu doar ca vor fi alese, dictate oarecum, de cei care pornesc campanii Adwords, ci va trebui să le tratezi ca fiind o parte din tematica siteului. Și atunci pentru OSC vei avea nevoie si de o grafică prudentă (eu recomand simplu si eficient), dar și de o funcționalitate controlată.

Mai pe larg… GRAFICA face ca efectul tău mental asupra dorinței de a câștiga mai mulți bani, să fie cumva proiectat în starea vizitatorului. Un site ce vrea ceva ce un vizitator are de dat, trebuie să știe să ceară! Este important pentru clickurile valide să se afișeze cele mai bine plătite reclame.

Aici intervine funcționalitatea controlată! Adsense știe să citească, doar că el vede foarte bine textul ce vizitatorii uneori îl omit. Vizitatorii citesc de colo colo pe o pagină și prea puțin tot, de sus în jos. Atunci, pentru OSC să știi că tu deții controlul asupra clickurilor interne. Deci se impune stabilirea unei navigari interne clare, eliminand inutilitatile sau partile care mai mult încurcă decât ajută!

Un sfat ar fi să ușurezi cat mai mult paginile de widgeturi, scripturi, si pluginuri. Ai nevoie de șmecherii din acestea doar ca să atragi trafic și să distragi atenția de a pleca vizitatorul în altă parte decât pe o a doua pagină pe site la tine sau pe o reclamă!

Hai că recapitulez despre OSC și te las!

Deci, OSC înseamnă Optimizare SEO pentru Castig! Apoi, asta inseamnă să afisezi reclame pe siteul tău, dintre cele care platesc cel mai mult pe un click. Ca să faci asta un succes, ai nevoie de reclame plasate bine, si de un design potrivit. Desigur în ultimă fază am zis că ai nevoie de subiectul anume pentru conținut, adică pentru OSC dacă o reclamă bine plătită e despre seminte neprăjite, trebuie să scrii despre seminte sau chiar despre seminte prajite. Adică nicidecum despre formații rock, decât dacă și ele manancă seminte și eventual din viața lor rock, pui accent maxim pe consumul de seminte fie ele și prajite sau neprăjite.

Oricum, sigur ai fost băgat în ceață cu tot textul de mai sus. Așa că uite cum facem, scriu mai jos 5 întrebări la care voi oferi răspuns la cerere. Adică îmi spui folosind formularul de mai jos, la ce întrebare vrei răspunsul, și eu ți-l dau!(Exclus mai mult de o întrebare!)

  1. Ce unelte online sau offline se folosesc pentru OSC?
  2. Cum se aleg subiectele pentru articole?
  3. Cât de mult se poate castiga într-o lună?
  4. Ce poți face dacă nu știi web design?
  5. Care sunt cele mai bune practici de plasări de reclame ?

Share the Love!

7 comentarii la „OSC – Optimizarea SEO pentru castig Adsense”

  1. Loreta

    Buna ziua, doresc ajutor pentru pozitionarea optima a reclamelor Adsense pe blogul meu. Detaliile mi le puteti trimite pe mail.Va multumesc.

    1. Bogdan Cristescu
      Bogdan Cristescu

      Hei Loreta, bine ai venit in randul cautatorilor de solutii la probleme online vitale! Vei primi si pe email, dar cred ca se cuvine sa iti raspund si aici! Sa vada si altii nu de alta!

      Sigur te referi la punctul 5: Care sunt cele mai bune practici de plasări de reclame ?

      In primul rand trebuie sa stii ce nu vrea google cand ii pozitionezi codul la tine pe site. Nu poti instiga la click prin nici o forma de afisare. Adica nu scrii Click aici ca header al bannerului Adsense! Nu poti intentionat sau din greseala sa pozitionezi cumva bannerul Adsense, in asa fel incat sa se faca click din greseala. Adica sa nu se intercaleze cu altceva prin grafica/designul siteului!

      Cei care au mai tatonat subiectul Adsense, experti din cauza ca il folosesc de la inceput, spun ca nu trebuie sa fortezi cu reclamele afisate toate in aceeasi zona.

      Mereu sa fie spatiu intre ele, ca decizia de click sa survina in mod firesc! Adsense plaseaza reclamele dupa niste criterii printre care se afla si continutul siteului tau. Deci plasarea reclamelor care vrei sa genereze cat mai mult profit, trebuie sa fie acolo unde ai continut! In articol!

      Daca nu poti in interiorul lui, atunci macar la inceput sau la sfarsit sa ai o reclama.

      O alta zona care genereaza click este cea alaturata primului paragraf. Float left un div cu codul adsense imediat deasupra primului paragraf! Sau fara atributul css „float: right” ci normal!

      Uneori un banner lung sau foarte lung, chiar in deschiderea siteului, in header sau sub el, genereaza foarte mult profit!

      Cine da click pe reclamele de pe siteul tau, pleaca! Deci gandeste-te bine daca le pui toate reclamele in partea de sus! Daca pleaca de acolo, oare nu ai de pierdut ca nu da scroll macar pana la jumatatea paginii?

      Ai fi uimita, dar reclamele in partea de jos/footer, au la fel de mare succes ca si reclamele din header! Asta ti-o spun din observatie proprie!

      Culoarea textelor din Adsense, daca este aceeasi cu cea a linkurilor de la tine, arata mai prietenos si dezizia de click va fi si mai naturala!

      Noi nu practicam tactici de a atrage click profitand de creierul uman care raspunde la comenzi subliminale lansate prin culori, forme si texte! Chiar am decis sa anuntam zona reclamelor Adsense ca fiind zona publicitara!

      In cazul tau, Loreta, eu ti-as recomanda ca in header sa lasi doar bannerul acela mare! In loc de turnul 160×600 lasa spatiu gol ca atentia sa ramana centrata! Si atunci lasa sa se repete bannerul patrat mare din articol! Daca e prima pagina, se repeta natural cred! In articol, o data la inceput sau la sfarsit! Apoi pune inca unul in footer, ori tot un dreptunghi mare, ori unul mic 90×728!

      Ai un sidebar aglomerat si nu as merge pe ideea de a baga banner adsense acolo!

      Testeaza reteta mea cu 3 bannere si dupa o saptamana sa imi spui cum se anunta grafic/statistic modificarile castigurilor!

  2. Bogdan Cristescu

    Salut Cristina! Dacă nu știi web design nu înseamnă că siteul tău nu poate beneficia de un design potrivit pentru OSC. Cum am spus și în articol, curat, simplu, înseamnă eficiență maximă. În funcție de platforma CMS pe care o folosești (Joomla, WordPress, Drupal sau Blogspot) îți poți alege o temă gratuită cât mai simplă. Eu recomand desigur temele implicite. De exemplu acum în 2014, cei de la WordPress au scos o temă cu de toate și destul de optimizată pentru cerințele actuale ale internetului. Este ușor de configurat și chiar nu arată rău.

    Când vorbim de a face bani, nu prea au loc multe pretenții personale la design. Adică dacă ai pretenții bune și utile, se merită, dar de cele mai multe ori nu orice vrei sau orice se poate implementa, este și util sau te ajută cu ceva.

    Am scris într-un articol despre inutilitățile din sidebar, dacă citești acolo, ideea generală e să fii realist nu să fii aglomerat. Dacă te întrebi de ce atâta strictețe… ei bine eu vorbesc doar despre profesionalism! Poți fi profi fără să ai diplomă care să ateste acest lucru!

    O altă completare. Nu știi web design, dar trebuie să înveți măcar HTML. Este un limbaj de scriere ce te ajută să redactezi un articol corect, să aibă și un estetic frumos dar și o prezentare corectă. Orice curs de HTML te poate ajuta. Nu sunt multe elemente de învățat, mai mult e practica ta să te obișnuiești cu atributele și etichetele HTML. Recomand cu multă încredere măcar HTML să înveți dacă vrei să te ajuți cu siteul și cu generarea de conținut de calitate.

    Prin HTML vei înțelege cum anume să îți faci textul frumos. Editoarele de text acum au butoane pentru multe funcții HTML ce la început eram nevoiți să le scriem în cod. Acum e la o aruncătură de click sa zic așa, să schimbi culoarea la un text.

    Și nu în ultimul rând, dacă nu știi web design, poți să mă întrebi pe mine! Dacă știi ce vrei, ai un site, vrei să știi ce poți să faci sau ce să schimbi sau să elimini din designul siteului tău, spune-mi și te ajut cu plăcere. Am mulți webmasteri pe care i-am ajutat. Nu știu unul care să nu fie mulțumit de ajutorul meu …

    Să spunem că primul ajutor e gratis, dacă te înveți cu ajutorul și vrei mai mult și mai mult … trebuie să pun un preț pe timpul meu. Oricum, fără frică Cristina, îmi spui siteul tău, și îți pot face un review la design si nu numai!

  3. cristina
    cristina

    Buna,ce imi poti spune de intrebarea 4?

  4. Cosmin Popescu
    Cosmin Popescu

    As dori o detaliere mai ampla a punctului 1.Ce unelte online sau offline se folosesc pentru OSC?
    Multumesc!

    1. Bogdan Cristescu

      Puțin inspirat de ce am găsit la tine pe site, ți-am răspuns la întrebarea 1. Ce unelte online sau offline se folosesc pentru OSC? aici

      Țin să te felicit pentru cum arată site-ul tău (aspect+continut). Nu este greu să te axezi pe OSC! Nu știu cum stai cu traficul, dar din punctul meu de vedere te pliezi bine pe ideea de a face mai multi bani din Adsense decat fac altii…

      1. SEO pentru castig
        SEO pentru castig

        Multumesc pentru raspuns! Am de tras multe invataminte din articolul recomandat!

Spune care este gândul tău

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *