Ce este si cum se tine postul intermitent ~ Beneficii + contraindicatii

  • Acest subiect are 4 răspunsuri, 1 voce și a fost actualizat ultima dată chiar acum de AnonimMixKnirm.
Vezi 4 fire de răspunsuri
  • Autor
    Mesaje
    • #113182 Răspunde
      AnonimJorjette C
      Keymaster

      Postul intermitent reprezinta absenta mancarii intr-o anumita perioada de timp. Postul intermitent este o modalitate prin care ii dam corpului nostru o pauza – timp de 16 ore nu ii oferim mancare, perioada urmata de 8 ore in care corpul primeste hrana. Sunt persoane care pentru a nu manca timp de 16 ore, aleg sa sara peste micul dejun. Daca de exemplu ultima masa este seara la ora 20:00, urmatoarea masa va fi in ziua urmatoare la ora 12:00 sau dupa aceasta ora.

      Sunt alte persoane care prefera insa sa sara peste masa de seara si astfel sa ia micul dejun  inainte de a pleca la munca. Sa spunem in acest caz ca ultima masa este la ora 15:00, urmatoarea a doua zi, undeva dupa ora 7:00.

      Consider ca fiecare are propriul ritm, isi cunoaste cel mai bine corpul si modalitatea cea mai optima de functionare, asa ca poate decide cum se simte cel mai bine.

      Postul intermitent este un foarte bun exercitiu si pentru cei care vor sa incerce postul cu apa pe o perioada mai lunga de timp.

      Cu ce ne ajuta postul intermitent?

      Postul intermitent are rolul de a-i oferi corpului un ragaz mai mare, astfel incat acesta sa reuseasca in fiecare zi sa curate organismul de toxine, grasimi, dar si de alte substante de care nu mai are nevoie. In momentul in care consumam 3 mese pe zi plus gustari, corpul nostru pierde multa energie in procesul de digestie si nu are suficient timp pentru a rula alte procese. Daca eliminam una dintre mesele principale, atunci corpul nostru trece prin niste procese mai intense de curatare care, facute cu regularitate, vor aduce rezultate vizibile si efecte benefice.

      Momentul in care alegem sa mancam si cat de des facem acest lucru – acestea sunt doua elemente cruciale pentru sanatatea noastra. Daca suntem atenti la aceste doua elemente, atunci viata noastra se va imbunatati.

      Beneficiile postului intermitent

      Multe persoane aleg sa tina postul intermitent pentru a slabi. Postul intermitent este o modalitate eficienta de a scapa de kilogramele in plus. Este o alegere sanatoasa care nu doar ca duce in timp la eliminarea kilogramelor in plus, dar ajuta si la imbunatatirea starii generale de sanatate. Postul intermitent duce la eliminarea grasimilor acumulate, dar ajuta si la imbunatatirea relatiilor interpersonale si a stimei de sine.

      Un lucru extraordinar despre postul intermitent este acela ca este gratis, este flexibil si este simplu. Este posibil ca in primele 2-3 zile sa ti se para putin mai dificil, asta pana cand creierul se obisnuieste cu noul program. Daca alegi sa renunti la mic dejun sau la cina, atunci nivelul de calorii este redus cu pana la 20-40%.  Acest fapt se va resimti destul de repede.

      In general postul intermitent are mari efecte benefice in cazul obezitatii, diabetului si afectiunilor cardiovasculare. Daca se adopta un astfel de stil de viata, se imbunatateste somnul si procesul de imbatranire este incetinit.

      Ce se intampla de fapt in timpul postului intermitent?

      Atunci cand mancam, pancreasul secreta insulina pentru a transporta zaharuri in celule. Cea mai mare parte din zaharuri este depozitata in ficat si in sistemul muscular. Atunci cand aceste depozite sunt prea pline, incepem sa le depozitam sub forma de grasimi.

      Cand postim, nivelul de insulina este scazut, asa ca pentru a avea energie, se apeleaza la grasimile depozitate. Deoarece nivelul de insulina este scazut, este imbunatatita claritatea mentala.

      In timpul postului intermitent, apare fenomenul numit autofagie. Acesta este procesul prin care corpul consuma ceea ce are la dispozitie, se auto-consuma. Autofagia este procesul in care se consuma de fapt din proviziile pe care organismul le aduna. Este un proces de curatare a celulelor, proces care apare doar in timpul postului. Pe langa scaderea nivelului de insulina, in timpul acestui proces scade presiunea sanguina si este imbunatatit profilul colesterolului. De asemenea, se reduce riscul de aparitie al cancerului, al bolii Alzheimer si Parkinson.

      Postul intermitent ~ Contraindicatii

      Chiar daca este o strategie extraordinara pentru a slabi si pentru a-ti mentine sanatatea la un nivel optim, aceasta nu este pentru oricine.

      • Persoanele care au probleme cu controlul diabetului, ar trebui sa evita aceasta metoda.
      • Iarasi, copiii, adolescentii si persoanele peste 70 de ani ar trebui sa nu incerce sa tina postul intermitent.
      • Daca esti insarcinata sau esti in perioada de alaptare, atunci nu este momentul potrivit.
      • Daca ai afectiuni cardiace cronice, afectiuni renale, postul intermitent nu este cea mai buna strategie.
      • Daca suferi de bulimie sau anorexie, atunci postul intermitent nu este pentru tine.
      • Daca recent ai suferit de o afectiune, motiv pentru care a trebuit sa fii spitalizat, este indicat sa nu incerci aceasta metoda.

      Ai incercat pana acum postul intermitent? Daca da, spune-ne si noua despre experienta ta si ce impact a avut. Daca nu ai inercat si consideri ca sunt intrebari la care inca nu ai gasit un raspuns, asteptam intrebarile tale!

    • #113237 Răspunde
      AnonimElena
      Vizitator

      Buna Jorjette.

      Spui ca adolescentii ar trebui sa evite postul intermitent dar nu spui ca sa nu il practice deloc. Totusi de ce? Si mai exact care crezi tu ca ar fi marja de varsta a adolescentului vizat?

    • #113226 Răspunde
      AnonimCatalin
      Vizitator

      Buna Jorjette. Multumesc pentru informatiile oferite despre aceasta idee de post, postul intermitent. Poti sa imi spui cam cate zile recomanzi sa se tina acest post? Banuiesc ca o zi pentru inceput este ok, dar sa spunem ca tin 3 zile, apoi o perioada nu mai tin, apoi iar tin cateva zile. Ar ajuta sa tin intermitent postul intermitent? :)

    • #113949 Răspunde
      AnonimJorjette C
      Keymaster

      Salutare! Adolescenta este perioada cuprinsa intre 10-19 ani si aceasta perioada se poate incheia undeva intre 19-21 de ani. In aceasta perioada, adolescentii intra in perioada de pubertate, este inca perioada de crestere, dezvoltare. Nu este cazul ca adolescentul sa se supuna unui astfel de stil de viata. Poate doar daca este recomandat de un medic. Undeva incepand cu varsta de 18 ani cred ca orice adolescent ar putea sa fie interesat de postul intermitent, si ma refer aici atat la fete cat si la baieti. Ambele categorii pot avea probleme cu kilogramele in plus, cu acnee sau chiar cu diverse afectiuni.

      In general postul intermitent este un stil de viata. Da, se poate incepe treptat, sa se tina 2-3 zile pe saptamana, insa ideal este ca un post intermitent sa se transforme intr-un stil de viata permanent. Bineinteles, putem face si exceptii, sa avem zile in care trecem peste regula postului intermitent, aceea de a nu manca timp de 16 ore. Daca alegem sa fim atenti la ceea ce simtim , adesea vom observa ca mancam nu de foame, ci pentru ca stim ca trebuie sa mancam. Plus ca, daca ne gandim la starea noastra optima de sanatate, vom reusi sa gasim un echilibru.

      Daca un post intermitent se tine o perioada lunga de timp, mintea si corpul se obisnuiesc astfel incat nu mai este nevoie de a consuma 3 mese pe zi. Consider ca postul intermitent este o modalitate pentru noi de a fi constienti de ceea ce mancam, de a manca pentru a trai si nu de a trai pentru a manca.

    • #115085 Răspunde
      AnonimMihaela
      Vizitator

      <p>Buna Jorjette,</p><p>Exceptional blogul tau, am citit deja cateva articole foarte bune.</p><p>Vreau sa te intreb, postul intermitent este contraindicat persoanelor cu diabet? </p><p>Toate cele bune, sanatate multa.</p><p>Mihaela</p>

Vezi 4 fire de răspunsuri
Răspunde la: Ce este si cum se tine postul intermitent ~ Beneficii + contraindicatii
Informația ta:



Share the Love!