Calciul este un mineral esenţial pentru sănătatea sistemului nostru osos. Dar tot atât de important este şi aportul acidului folic şi al altor vitamine din complexul B, după cum afirmă cercetătorii. Deja cunoscute pentru rolul de prevenire a malformaţiilor congenitale, aceste nutrimente miraculoase par să deţină un rol important şi în caz de osteoporoză, potrivit rezultatelor a două studii.


Vitaminele din complexul B ajută la scăderea nivelului homocisteinei, un aminoacid care, prezent în exces în organism, poate determina un risc crescut de accidente vasculare cerebrale, de atac de cord ori de maladia Alzheimer. Mai recent, cercetatorii olandezi au descoperit că un nivel ridicat de homocisteina poate dubla cel puţin riscul fracturilor datorate osteoporozei, iar un studiu american a confirmat aceste rezultate.

Dr. Douglas P. Kiel, conducătorul studiului american, a afirmat: „Calea cea mai simplă de a ne păstra un nivel redus al homocisteinei este un aport sporit de vitamine din complexul B.” El consideră că o multivitamină standard este în stare să asigure scăderea cantităţii de homocisteina la un nivel nepericulos. De asemenea, alimentele bogate in vitamine B şi în calciu – lactate, broccoli şi alte legume verzi, morcovi, nuci etc. – pot reduce substanţial riscul fracturilor.

Specialiştii recomandă, pe lângă alimentaţie şi suplimente vitaminice, practicarea regulată a exerciţiilor fizice, cum ar fi mersul pe jos sau ridicarea greutăţilor, pentru menţinerea vigorii musculare şi a densităţii osoase până la vârste înaintate.

Fracturile osteoporotice constituie una dintre cele mai serioase probleme de sănătate la persoanele de vârsta a treia. Practic, 20% dintre ele se soldează cu decesul pacienţilor într-un interval de mai puţin de un an, din cauza infecţiilor sau a altor complicaţii.

Share the Love!

0 comentarii la „Vitaminele din complexul B alungă osteoporoza”

  1. Adrianaadia

    Si semintele de SUSAn combat osteoporoza. Semintele de susan contin vitaminele A, B, C, E. Pentru intarirea si curatarea organismului, se consuma cate 15-20 g de pulbere preparata din seminte cu putina apa, de trei ori pe zi, cu 10-15 minute inainte de masa.

    Arsurile se trateaza cu un terci din seminte de susan rasnite si apa. Se schimba pansamentele de 2-3 ori pe zi, pana la vindecare.

    Susanul poate inlocui sarea. Se amesteca 5 linguri de seminte de susan, cu 3 linguri seminte de in si o lingura de sare de mare, prajita in prealabil intr-o tigaie uscata. Amestecul se pastreaza intr-un borcan inchis bine.

    Semintele de susan contin si proteine, cu 50% mai mult decit se afla in carne. Sunt foarte bogate in calciu si inlocuiesc cu succes laptele. Astfel, consumul de susan previne osteoporoza.

Spune care este gândul tău

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

 

Scroll to Top