Consumul de sare ne aduce riscuri prin depășirea dozei zilnice de săruri recomandate și prin intoxicarea organismului cu substanțe chimice prezente fără necesitate de consum în sarea de bucătărie. Fac apel la a fi conștienți atunci când consumăm sarea! Nu există scuză pentru ignoranță și abuzul îndelungat de sare îmbogățită cu antiaglomerant E536 (ferocianură de potasiu) sau iod, care ne dăunează grav sănătății! În final vă propun o alternativă sănătoasă, sarea de Himalaya fără E-uri și neiodată, chiar dacă și aceasta are uneori termen de valabilitate deși a stat în pământ milioane de ani fără să expire.

Motto

Si tu fetito, cat de mult ma iubesti?
Eu te iubesc ca sarea in bucate, tata – raspunse mezina.

În prezent, dacă răspundem la fel la întrebarea „Cât de mult mă iubești?”, atunci chiar am putea face persoana care pune întrebarea să se înfurie. De ce spun acest lucru? Pentru că sarea pe care cu toţii o consumăm nu mai este aceeaşi sare consumată de cei din poveştile pe care le ştim cu toţii – sarea pură extrasă din minele de sare – nu – acum folosim sare modificată, purificata cu clor și/sau îmbogățită cu aditivi.

Deci, dacă răspunsul este că iubeşti pe cineva ca sarea în bucate, ar însemna că este o iubire „nesănătoasă”, aşa cum este şi sarea pentru noi – NESĂNĂTOASĂ!

Care este consumul mediu recomandat de sare pe zi?

Abuzul de sare dauneaza sanatatii

Statistici de specialitate ne demonstrează faptul că pe timpul sărbătorilor şi în special al acelora de iarnă, consumul de sare este mai mare decât în timpul celorlalte zile. Desigur, caracterul sărbătoresc al respectivelor zile contribuie la această realitate. Sarea, indiscutabil, reprezintă capul de afiş al oligoelementelor, deci al sărurilor minerale, constituienţi obligatorii ai alimentaţiei umane. Tot sarea mai reprezintă şi capul de afiş al condimentelor.

Valoarea sării ţine însă şi de anume aspecte simbolistice ce îi revin. Dacă despre pâine, de exemplu, putem spune că întruchipează simbolul alimentelor în general, în aceeaşi măsură putem spune, de asemenea, că sarea se identifică cu simbolul condimentelor, de unde şi această alăturare sau cuplare a lor, în ritualul de primire a oaspeţilor importanţi.

Vorbind despre acelaţi simbolism al sării, vom preciza că prin faptul că sarea se extrage printre altele şi prin evaporare din apa mării, constituindu-se în acest fel într-o chintesenţă a acestui mediu vital primordial, ea reprezinta în multe mitologii şi tradiţii focul eliberat din ape, respectiv esenţa lor. În tradiţiile nipone, sarea este investită şi cu virtuţi protectoare şi purificatoare, de unde şi obiceiul arhaic ce se practică în această ţară, constând din presărarea de sare pe pragul casei sau chiar prin încăperi, când se intenţionează şi se doreşte ştergerea urmelor paşilor ca şi a darelor spirituale ale unor persoane indezirabile.

Apoi prin faptul că sarea reprezintă combinaţia chimică a doua elemente – clorul şi sodiul – care se menţin indestructibil în stare de stabilitate şi echilibru, acest element mineral mai sugerează pe plan simbolistic şi ideea, popularizată de altfel de alchimişti, cum că sarea reprezintă un simbol al cristalizării şi mai ales al stabilităţii.

Abordând în continuare valenţele nutritive ale sării vom sublinia faptul că acest element mineral etichetat de către un poet satiric francez dintre secolele al XVIII-lea şi al XIX-lea, şi anume J. Béranger, cu zahărul săracului, este absolut necesară păstrării echilibrului volumetric ca şi a echilibrului presiunii lichidelor extracelulare. Iată raţiunea pentru care un adult normoponderal trebuie să consume, după cum au demonstrat calcule de specialitate, intre 5 și 6 grame pe zi.

Cum însă un vârf de cuţit cu sare reprezintă cam 3g din acest produs şi cum alimentele deţin şi ele în structura lor o anume cantitate de sare, ce variază de la un aliment la altul, realizăm foarte bine faptul că se poate trece uşor în materie de sare de la uz la abuz. La această realitate se ajunge, pe de o parte, în virtutea unui automatism în contul căruia punem de regulă sare în bucate înainte de a le gusta şi pe de alta, pentru faptul că mulţi, viciindu-şi gustul, confundă gustul bun al unei mâncări în funcţie de situaţia dacă aceasta este bine sărată sau nu.

Aspectele negative ale abuzului de sare în alimentație: „ucigașul ascuns”

Sarea si hipertensiunea arteriala

„Ucigaşul ascuns” la care mă refer este, indiscutabil, hipertensiunea arterială, afecţiunea vasculară constând din depăşirea constantă a valorilor tensiunii arteriale normale, afecţiune care nu este străină de faptul că mortalitatea prin boli cardiovasculare se află după cum ştim pe primul loc pe scara mortalităţii din ţările dezvoltate, pe cel de-al doilea aflându-se boala canceroasă, iar pe cel de-al treilea accidentele rutiere.

„Complicele” acestui ucigaş este, tot indiscutabil, sarea. Şi, într-adevăr, relaţia dintre hipertensiune şi aportul de sare este de mult timp cunoscută. Anchetele epidemiologice privind hipertensiunea arterială, afecţiune care atinge procente foarte mari, (15-25% în SUA, de exemplu şi 20% în Franţa), au demonstrat că în majoritatea ţărilor dezvoltate, consumul de sare este ridicat, consum care în SUA oscilează în jurul valorii de 10g, în Belgia între 4-10g, în Olanda în jurul valorii de 8g, iar în Japonia între 8-14g.

După cum afirmă însă experţii Organizaţiei Mondiale a Sănătăţii, un aport zilnic de 5-6 g sare, este absolut suficient pentru adultul sănătos şi normoponderal. Un aport de sare care depăşeşte acest prag reprezintă după cum afirmă experţii aceleiaşi organizaţii o agresiune atât pentru inimă, cât şi pentru artere. Astfel, nu întâmplător, un american din patru suferă de o formă de hipertensiune, boală responsabilă de jumătate din decesele înregistrate în SUA. Culmea este că mulţi dintre cei ce suferă de boala menţionată deci de hipertensiune nici nu bănuie că o au, şi aceasta pentru că nu prezintă simptome întotdeauna sesizabile, rămânând mult timp nedetectată, situaţie ce se soldează adesea cu un accident vascular, cu un infarct handicapant sau chiar mortal.

Există un argument bazat pe obiceiurile alimentare ale populaţiei, care pledează în favoarea legăturii dintre sare şi bolile cardiovasculare. Acest argument ţine de faptul că în ţările în care consumul de sodiu şi implicit de sare este mare, frecvenţa hipertensiunii este crescută. Consumul la care ne referim reprezintă o agresiune atât pentru inimă, cât şi pentru artere, şi aceasta pentru că sodiul – componenta de bază a sării – provoacă o creştere a lichidului circulant din vasele arteriale, ceea ce duce la o presiune excesivă şi la o supraîncărcare a travaliului muşchiului cardiac.

Nu întâmplător, în triburile din Noua Guinee, din bazinul Amazonului, din regiunile muntoase ale Malaesiei şi Ugandei, unde consumul de sare este foarte redus, hipertensiunea arterială este practic necunoscută
.
Există însă şi un argument experimental, care pledează pentru faptul că sarea în exces reprezintă un complice al hipertensiunii. Astfel, cercetări efectuate pe 26 de cimpanzei, care au fost supuşi unui regim alimentar identic, cu excepţia a zece dintre ei care au primit un supliment de sare timp de 67 de săptămâni, demonstrează că tocmai aceştia zece au prezentat valori tensionale peste cele normale, valori care au revenit însă la normal, la circa 20 de săptămâni de la suprimarea sării în exces.

Reducerea consumului de sare în alimentație mai are un motiv bine întemeiat, anume, ferocianura de potasiu (antiaglomerantul E536) și iodul. Vă invit să discutăm despre antiaglomerant E536 și iodul prezente în sarea iodata sau sarea de bucătărie.

Antiaglomerant E536 in sare!

Sare iodată alimentară de bucătărie gemă măruntă – Ingrediente : Iodat de potasiu – min 42 mg/kg sare, max 40 mg/kg sare, antiaglomerant E536. Uite-l!! L-am prins! Ce caută acest antiaglomerant E536 în sare?

Ferocianura de potasiu  ( antiaglomerant E536 ) este clasificată ca fiind o sare neutră. Ferocianura de potasiu este un agent de separare, stabilizator, artificial care are diverse utilizări. Este din ce în ce mai întâlnit în alimentație, prin introducerea sa în sarea iodată ca antiaglomerant E536. Ferocianura de potasiueste un aditiv interzis în Anglia, dar este admis înRomânia. Acets antiaglomerant E536 , la peste 100 °C se descompune și se formează cianura de potasiu și clorura de fier. (sursa: wikipedia)

Alternativa sănătoasă pentru sarea cu antiaglomerant E536 este sarea de Himalaya. În prezent, cei care guvernează industria alimentară cu reglementări și legi impuse, nu știu că o sare care a stat peste 250 de milioane de ani în pământ, nu are termen de valabilitate. Știti că dacă cumpărți sare de Himalaya ambalată, ea poate să expire? Da are termen de valabilitate! Atât de inteligenți sunt cei care fac legile alimentare:

Sare de himalaya expirata

Sarea de Himalaya alternativa sănătoasă fără E-uri

După cum sugerează denumirea , sărurile din Himalaya sunt obţinute de la minele bogate în sare de cristal care se află la poalele Himalayei. Culoarea acestui tip de sare poate varia de la alb la roşu închis, în funcţie de nivelul de fier şi minerale.

Sarea de Himalaya roz este bogată în minerale – comparativ cu sare de masă obişnuită – conţine mai mult de 84 de tipuri, printre care magneziu, calciu şi potasiu, si, cel mai important, nu contine antiaglomerant E536! Această sare este considerată ca fiind cea mai pură formă de sare de pe Pământ. Sarea de Himalaya este extrasă din zăcămintele de sare de mare din păturile antice ale mării şi nu conţine nici poluanţi, nici substanţe chimice ce sunt prezente în sarea de mare, de astăzi.

Consumul de sare cu antiaglomerant E536 și iod - Abuzul și ignoranța cu care ne sinucidem! 1

Beneficii ale consumului de sare de Himalaya fără E-uri

Deoarece este cea mai pură formă de sare, iată şi câteva benficii ale consumului de sare de Himalaya roz:

  • Sarea de Himalaya mentine nivelurile optime de apă în organism, ce sunt esenţiale pentru buna funcţionare a proceselor mai multor organe.
  • Fiecare celula are nevoie de un anumit nivel al pH-ului pentru a-şi îndeplini funcţiile. Această sare ajută la menţinerea nivelelor optime ale pH-ului, în special în celulele creierului.
  • Sarea de Himalaya încetineşte procesul de îmbătrânire şi, prin urmare ajută la menţinerea unei vieţi sănătoase şi, de asemenea, ne ajută să rămânem activi pentru perioade lungi de timp.
  • Ea ajuta la digestie şi facilitează o mai buna absorbtie de nutrienti prin peretii intestinului.
  • Această sare contribuie la homeostazie în organism. Acest lucru ajută la menţinerea cantităţii optime de produse chimice si electroliti utile pentru a îndeplini mai multe funcţii biologice.
  • Sarea de Himalaya roz îmbunătăţeşte funcţiile sistemului respirator şi tratează probleme ale sinusurilor.
  • Nu îngreunează corpul. Acest lucru este util pentru persoanele cu hipertensiune arteriala. De asemenea, regleaza tensiunea arterială.
  • Calciul prezent în sarea de Himalaya ajută la intărirea oaselor şi reduce riscul apariţiei gutei, reumatismului si artritei.
  • Persoanele care consuma sare de Himalaya prezintă un risc scăzut de a avea pietre la rinici sau la fiere, în comparaţie cu cei ce consumă sarea de masă cu E-uri.
  • Consumul de sare roz din Himalaya îmbunătăţeşte somul persoanelor cu probleme/insomnii, scade crampele musculare, menţine nivelul optim de zahar din sânge, dezvoltă libidoul şi îmbunătăţeşte starea de sănătate a sistemului vascular.

Deci, ce preferi? E-uri sau sănătate? Sau, mai bine spus, îți pasă?

Share the Love!

Spune care este gândul tău

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *