Câteva ceşti de cafea înaintea unui antrenament dificil scad şansele de apariţie a durerii sau inflamaţiilor.
Cercetătorii au descoperit că tinerii(participanţii la studiu) ce şi-au luat porţia de cafea înaintea unui exerciţiu de ciclism au avut dureri musculare destul de uşoare.Beneficiile consumului de cafea s-au observat şi la consumatorii fideli, dar şi la cei ocazionali.

În teorie, cafeina poate limita durerea musculară prin blocarea activităţii unei substanţe chimice numite adenozin. Aceasta este eliberată ca parte a răspunsului inflamaţiei la o rană şi poate activa receptorii durerii în celulele organismului.

Cafeaua se pare că este o resursă ce poate preveni apariţia durerilor musculare şi a rănilor.Studiul a inclus 25 de tineri, jumătate dintre ei consumând cafea ocazional sau chiar deloc, ceilalţi fiind consumatori a 3 sau 4 ceşcuţe pe zi(aproximativ 400 ml).Au fost supuşi la doua teste-pedalarea la o bicicletă de cameră pentru 30 de minute-în primul caz li s-a dat echivalentul a două sau trei ceşcuţe de cafea cu o oră înaintea exerciţiului, iar în celălalt caz lie s-a adminidtrat o pastilă cu efect placebo.La consumul de cafea s-au raportat dureri scăzute în comparaţie cu efectul placebo şi nu s-au constatat diferenţe între consumatori.

Share the Love!

9 comentarii la „Efectul pozitiv al consumului de cafea”

  1. Cristescu Bogdan

    Foarte alambicat spus, dar am reţinut ideea principală!
    Acum trebuie ţinut cont şi de felul cafelei pentru că o marcă poate descrie şi o calitate, şi consumul de cafea ca şi la tutun, nu se rezumă doar la cofeina ce o deţine ci intervin gustul şi aroma care fac cafeaua să devină un consum frecvent în viaţa oamenilor.
    Cum anume alegem un sortiment de cafea, cum anume testăm aroma cafelei, sau cum anume putem să ne dăm seama dacă o cafea este bună , pură sau un amestec plin de alte substanţe chimice?

Spune care este gândul tău

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

 

Scroll to Top