“Vehiculele preferate ale extraterestrilor au forma cea mai rationala pentru calatoriile interplanetare”. Aceasta este surprinzatoarea deductie a cercetatorului Leik Myrabo, inginer aerospatial la Institutul Rensselaer din Norvegia. El este pe cale de a demonstra ca farfuria zburatoare ar fi forma cea mai adaptata din punct de vedere tehnic a aparatelor de zbor spatiale din secolul ce vine.
“Civilizatiile extratestre care ne viziteaza, crede savantul norvegian, sunt cu cel putin o mie de ani inaintea noastra, din punct de vedere tehnologic”. Astazi, toate masinile zburatoare realizate de oameni (elicoptere, avioane, rachete) sunt supuse fenomenului de frictiune. Cu cat un vehicul se ridica mai mult in atmosfera, cu atat el infrunta o rezistenta mai puternica. Forma ascutita a extremitatilor aeronavelor permite ameliorarea acestui fenomen, creand o “unda de soc” (perturbatie a atmosferei) conica, gratie careia aeronavele ating viteze apreciabile.
Aceasta este ratiunea acelui nas demn de Cyrano, cu care a fost inzestrat super rapidul avion Concorde si care era, intr-o prima faza, asa de lung ca a fost necesara ajustarea lui pentru ca pilotul sa poata vedea pista de aterizare…
In cazul rachetelor, cu cat viteza creste si acest con se ingusteaza, cu atat este mai dificila evolutia rachetei si se realizeaza o crestere uimitoare a temperaturii aerului compresat. La viteza de 25 Mach (de 25 de ori viteza sunetului), termometrul indica 8000 de grade Celsius!!). Inginerii in aeronautica trebuie sa ia mereu in considerare aceasta temperatura extrema atunci cand construiesc fuselajele. Pana azi, reducerea frictiunii este considerata drept cea mai serioasa problema cu care se confrunta constructorii de aeronave.
Leik Myrabo – propulsie cu laser
Dar industria aerospatiala a fost revolutionata de ideea geniala a lui Leik Myrabo, intitulata “piscul aerian”. Inginerul, asistat de un fizician rus, Yuri Raizer, a intuit folosirea unei noi forme de energie, ce consta in controlarea fluxului de aer ce inconjoara un vas spatial. “Piscul aerian” este provocat de micro-unde sau de raze laser, al caror flux creeaza o reactie in lant.
Aceasta ionizare intensa a electronilor din zona respectiva elibereaza o forta exploziva imensa, atat de mare incat ar putea cu usurinta distruge emitatorul. Subtilitatea consta in a regla aceasta energie, trimitand serii de unde deflagrante. Aceste pulsatii repetate genereaza o unda de soc parabolica, care poate invalui vasul, dar care nu il atinge niciodata, producand astfel o frictiune minimala si deci o crestere moderata a caldurii.
Primele teste cu un prototip au fost efectuate in 1993, la o viteza de 10 Mach, fiind incununate cu succes. In 1999, au fost efectuate noi teste, de asta data la viteza de 25 Mach, adica exact cat ii este necesar unei aeronave pentru a putea invinge gravitatia terestra. Racheta realizata de Myrabo nu depaseste in greutate 630 kg, iar costurile de fabricatie sunt de circa o mie de ori mai mici decat cele pentru o naveta spatiala obisnuita!!
“Sintem pe cale de a termina o etapa importanta in realizarea vechiculelelor spatiale, declara Leik Myrabo, accesibila tuturor, inclusiv persoanelor particulare interesate de turismul spatial!”
Se prefigureaza, asadar, posibilitatea calatoriilor familiale pe Luna, in numai cinci ore si jumatate!! Inginerii de la Renssalear estimeaza ca cea mai mare parte a aparatelor de zbor actuale ar putea fi echipate cu aceste “piscuri aeriene”, cu scopul de a optimiza fluxul lor de aer in amonte, si in consecinta, de a le mari considerabil viteza. In aceste conditii, un zbor Paris-New York s-ar efectua in mai putin de jumatate de ora!?!
Totusi in anul 2011, de munca acestui inginer nu se mai stie nimic. Proiectul sau a fost dat disparut, nu s-a mai auzit nimic de acest nou aparat de zbor, de aceasta noua tehnologie. Nici cei de la NASA nu sunt clari în declaraţii, şi ele vechi. Asadar intentia de la inceput, de a revolutiona tehnologia actuala, a disparut. Noi in continuare folosim aparatele de zbor ce erau pe vremea cand acest om reinventa zborul, iar dosarul sau sigur acum este “TOP SECRET”
Lasă un răspuns