9 tratamente naturale pentru subțierea sângelui și prevenirea cheagurilor (tromboză)


Ascultă acest articol:
Boia de ardei iute pentru inima si sange
1
2

Află care sunt cele 9 remedii naturale pentru subțierea sângelui, pentru eliminarea cheagurilor de sânge (tromboză / trombolfilie) și reducerea riscului de accident vascular sau stop cardiac. În acest articol, vom descoperi împreună care sunt aliații naturali împotriva trombilor. Dacă ai sângele îngroșat, dacă au apărut cheaguri și suferi de tromboză / trombofilie, atunci urmărește aceste sfaturi și încearcă să le aplici.

Ai fost vreodată să-ți faci un test de sânge și când acul a fost introdus în vene, sângele a curs greu? Dacă ți s-a întâmplat acest lucru, atunci ai sângele gros, coagulat.

Înainte să începi să iei o pastilă pentru subțierea sângelui, ar fi indicat să înțelegi de ce ai sângele gros și ce ai putea să faci în legatură cu asta. Cred că este întotdeauna indicat să tratezi cauza principală a unei probleme, în loc sa iei pastile pentru a încerca să suprimi un simptom.

Ce este sângele îngroșat?

Sângele îngroșat sau hipercoagulabilitatea este o stare în care sângele este mai gros și mai lipicios decât ar trebui să fie. Cu hipercoagulabilitate, ești predispus la cheaguri de sânge excesive (tromboză) care pot duce la un accident vascular cerebral sau la afectarea țesutului și a organelor.

Cheagurile de sânge se pot forma atât în artere, cât și în vene. Cheagurile sanguine formate în vene sau artere sunt numite trombi. Când aceste cheaguri se deplasează spre inima sau plămâni, ele pot rămâne blocate în vasele de sânge și pot cauza probleme.

Tromboza venoasă profundă apare atunci când un cheag de sânge se formează într-o venă adâncă, de obicei în picioare sau uneori în brațe. Când apare un cheg de sânge în creier, poate provoca accident vascular cerebral sau un anevrism. Când se formează în inima, poate provoca un atac de cord.

Consecințe ale îngroșării sângelui

Având sângele gros, înseamnă, de asemenea, că ai un flux sanguin slab. Slaba circulație a sângelui poate duce la:

  • nevoia acută de oxigen a țesuturilor și organelor;
  • energie scazută;
  • imunitate afectată;
  • dezechilibre hormonale;
  • metabolism lent.

Simptome ale sângelui îngroșat și a unui flux sanguin slab

Cu o funcționare defectuoasă a proceselor enumerate mai sus din organism, este posibil să apară diverse simptome:

  • tensiune arterială crescută;
  • oboseală și somnolență constantă;
  • dificultăți de respirație;
  • ceață mentală;
  • vedere încețoșată;
  • amețeală;
  • dureri de cap;
  • mâini, picioare, nas și urechi reci;
  • senzație de amorțeală sau furnicături la nivelul mâinilor și picioarelor;
  • vindecare lentă a rănilor și a vânătăilor;
  • tulburări digestive;
  • piele uscată și mâncărimi la nivelul pielii;
  • pierderea părului.

Cauze ale îngroșării sângelui

Există o serie de factori care pot influența îngroșarea și proasta circulație a sângelui:

  • anumite condiții medicale;
  • consum de medicamente pe termen lung;
  • deshidratare cronică;
  • dietă necorespunzatoare;
  • stil de viață stresant.

Problemele pe care le vom aborda în acest articol sunt legate de stilul de viață și dieta adoptată.

Deshidratarea cronică influențează apariția trombilor

Deshidratarea cronică contribuie în mod semnificativ la îngroșarea sângelui. Consumul insuficient de apă pentru o perioadă lungă de timp poate fi una din cauze. Consumul de băuturi nepotrivite poate fi o altă cauză. Băuturile alcoolice, sucurile din comerț, băuturile pentru sportivi, cafeaua, băuturile îndulcite și cele la doză pot agrava problema deshidratării.

Un sânge deshidratat nu mai este atât de lichid pe cât ar trebui să fie. Astfel, nu își poate îndeplini funcția de bază. El ar trebui să transporte și să distribuie în tot corpul sânge oxigenat și substanțe nutritive. Deci, îți poti imagina daunele pe care le poate provoca țesuturilor și organelor atunci când nu se ia nici o măsură.

Dieta necorespunzătoare – alimente care contribuie la îngroșarea sângelui

O dietă slabă, cu un conținut scăzut de fibre, bogată în grăsimi, alimente prelucrate și zahăr este una din problemele majore în caz de îngroșare a sângelui.

Acest tip de dietă provoacă în primul rând constipație cronică. De aici mai departe se ajunge la stadiul de ficat leneș sau gras, ceea ce duce la îngroșarea sângelui și apariția altor probleme de sănătate.

Alimentele procesate nu aduc corpului hrana de care acesta are nevoie. O dietă bogată în alimente procesate înseamnă că organismul trebuie să-și mărească doza de substanțe necesare pentru digestie, reducând treptat substanțele nutritive care nu sunt completate suficient.

În plus, alimentele procesate din comerț conțin aditivi artificiali care acționează ca toxine în corpul tău și care contribuie la îngroșarea sângelui. Toxinele din sânge scad pH-ul, care devine acid.

Descris într-o formulă, arată cam așa:

Sânge acid = Sânge îngrosat = Sânge toxic = Boli

Un stil de viață stresant și dezorganizat poate fi o cauză a îngroșării sângelui

Stresul cronic este o amenințare asupra sistemului circulator al organismului, în defavoarea funcțiilor intestinului.

Când ești stresat, glandele suprarenale produc adrenalină care crește tensiunea arterială și aprovizionarea cu energie. Cortizolul principal al hormonului de stres controlează funcțiile neesențiale. În perioadele prelungite de stres, manifestarea sistemului imunitar va fi modificată, sistemul digestiv suprimat, procesul de reproducere și creștere vor fi afectate.

Când ești stresat constant, activitatea pe termen lung a sistemului de răspuns la stres este activată. În cele din urmă, provoacă întreruperi în toate procesele corpului, inclusiv modifică calitatea sângelui. Ești expus astfel la apariția unor probleme de sănătate.

Medicamentele utilizate pentru subțierea sângelui

După cum am discutat mai sus, sângele gros poate duce la coagularea sângelui – tromboză – și alte afecțiuni. Crește astfel probabilitatea apariției unor probleme medicale, inclusiv a unor accidente vasculare cerebrale, atac de cord și chiar moarte.

Medicamentele pentru subțierea sângelui, cum ar fi Warfarina (Coumadin) și aspirina pot ajuta la prevenirea formării cheagurilor de sânge și a accidentelor vasculare cerebrale, nu ar trebui luate pe termen lung.

Efecte secundare periculoase ale medicamentelor pentru subțierea sângelui

Aceste medicamente utilizate pentru subțierea sângelui pot provoca o serie de efecte secundare. Warfarina și alți diluanți ai sângelui pot provoca oricare dintre aceste probleme:

  • sângerări profunde în cazul unei răni minore;
  • sângerări ale stomacului sau ale intestinelor;
  • ulcer de stomac sau peptic;
  • sângerări în ochi;
  • vânătăi ușoare;
  • sânge în urină;
  • reacții alergice;
  • sângerări anormale.

Complicații ale fibrilațiilor atriale și cheagurilor de sânge

Cea mai frecventă cauză a accidentelor vasculare cerebrale sunt cheagurile de sânge. Fibrilațiile atriale expun pacienții la un risc crescut de a face accident vascular cerebral, deoarece sângele nu poate fi pompat în mod adecvat din inimă, ceea ce poate provoca formarea unui tromb. Acest cheag poate apoi să se deplaseze la nivelul creierului și să blocheze fluxul de sânge către o parte a creierului, ceea ce poate duce la provocarea unui accident vascular cerebral.

Când vine vorba de tratarea fibrilațiilor atriale, există 2 obiective principale ale tratamentului:

  • reducerea riscului de apariție a chegurilor de sânge și prin urmare a accidentelor vasculare cerebrale;
  • gestionarea ritmului cardiac anormal.

Tratamente naturale pentru subțierea sângelui și reducerea riscului de stop cardiac

Ca și în cazul majorității afecțiunilor medicale, o soluție sănătoasă și eficientă în subțierea sângelui este aceea de a face modificări în dietă.

Prin includerea alimentelor ce au rolul de a subția sângele, te poți bucura de aceleași beneficii ca și atunci când iei medicamente, doar că fară riscul efectelor adverse.

Vindecarea pe cale naturală necesită timp, spre deosebire de administrarea de pastile care asigură un efect instantaneu. Alimentele naturale vindecă și ajută la subțierea sângelui în mod natural, în timp ce pastilele suprimă doar simptomele.

Alimente și băuturi naturale care ajută la subțierea sângelui

Care sunt cele mai bune soluții pentru subțierea sângelui fără a provoca reacții adverse? Practic, aproape toate alimentele vegetale, care formează un mediu alcalin. Alimentele alcaline ajută la transformarea acidității sângelui.

Ține minte aceste două formule:

Sânge acid – Sânge îngroșat – Sânge toxic – Boli

Opusul este acesta:

Sânge alcalin – Sânge normal – Sânge mai puțin toxic – Anularea stării de boala

Valoarea pH-ului sanguin uman este ușor alcalină de la aproximativ 7,35 până la 7,45. Cu un consum ridicat de alimente acide, pH-ul sanguin devine acid, fiind astfel predispus la boli, găzduind microbi și agenți patogeni dăunători.

Studiile arată ca un mediu acid ajută celulele canceroase să crească. Pentru a inversa procesul, trebuie să mâncăm mai multe alimente alcaline (80%) și mai puțin alimente care formează o bază acidă (20%).

1. Apa și hidratarea în procesul de subțiere a sângelui

Consumul de apă chiar ajută la subțierea sângelui și este un element gratuit! Deshidratarea poate duce la îngroșarea sângelui, ceea ce crește riscul de apariție a trombilor și a altor probleme medicale legate de deshidratare.

Asigură-te că bei multă apă pe parcursul zilei, în fiecare zi, pentru a-ți menține sistemul cardiovascular sănătos. Tipul de apă pe care îl bei, de asemenea, are un rol important în proces.

Consumul de apă alcalină poate fi benefică pentru o perioadă, însă nu este cea mai bună soluție pe termen lung. Cele mai bune lichide hidratante sunt sucurile naturale proaspăt extrase, deoarece ele alcalinizează. Vezi punctul 7.

2. Usturoiul crud este recomandat pentru subtierea sangelui

Consumul de usturoi crud poate duce la o scădere semnificativă a nivelului de colesterol din sânge și a trigliceridelor. Este redus astfel riscul de apariție a bolilor de inimă și se previne formarea cheagurilor de sânge în organism.

În afară de prevenirea formării chegurilor de sânge, usturoiul are activități antioxidante semnificative care protejează vasele de sânge și inima de efectele dăunătoare ale radicalilor liberi.

Mananca usturoi crud pentru subtierea sangelui

Mai multe studii au constatat că usturoiul poate fi benefic în prevenirea trombozei. Usturoiul este un inhibator al “lipirii” trombocitelor.

Citește mai multe despre beneficiile usturoiului și despre modul în care îl poți consuma crud.

3. Turmericul ajută la prevenirea coagulării sângelui

Dacă ai căutat remedii naturale pentru diferite afecțiuni, cu siguranță ai aflat până acum despre turmeric. Pudra de turmeric este considerată o “mirodenie miraculoasă”.

Turmericul este frecvent utilizat în bucătăria indiană, oferind o serie de beneficii medicinale. Curcumina, polifenolul derivat din plantă a fost utilizat de medicina alternativă pentru diferitele sale proprietăți terapeutice.

Praf de turmeric bun pentru sange

Turmericul ajută la prevenirea coagulării sângelui, acționând asupra trombocitelor. Poți adăuga praf de turmeric proaspăt măcinat sau uscat în apa, ceai, curry, în salate și alte mâncăruri. Consumând zilnic curcumina ca și sumpliment alimentar, aceasta este o alternativă mai naturală decât medicamentele farmaceutice. Află cum poți să crești turmeric la tine acasă!

4. Ghimbirul este indicat pentru subtierea sangelui

Ghimbirul este aproape la fel de puternic ca și turmericul în ceea ce privește proprietățile sale anticoagulante.

Studiile de caz au raportat un efect pozitiv semnificativ în urma consumului de ghimbir asupra lipirii trombocitelor, făcându-l astfel util în scopul de subțiere a sângelui.

Ghimbirul conține un acid natural denumit salicilat. Acesta este un compus antiinflamator și anticoagulant. Laboratoarele farmaceutice imită natura prin crearea de aspirină – un derivat sintetic al salicilatului și un diluant sanguin. Cu toate acestea, un efect secundar destul de periculos al aspirinei consumate pentru subțierea sângelui este ulcerul gastric.

Adaugă ghimbir în oricare dintre sucurile și smoothie-urile preparate, în ceaiuri, supe și la gătit pentru a te bucura de beneficiile imense ale acestui ingredient special.

5. Boia de ardei iute subțiază sângele

Un alt condiment care poate fi introdus în dietă ca și diluant natural al sângelui este boia de ardei iute. Acest condiment este probabil ingredientul cu cea mai rapidă acțiune asupra sângelui din această listă.

În special boia de ardei iute Cayenne ajută la facilitarea circulației sanguine, îmbunătățirea fluxului sanguin spre creier, prevenirea lipirii trombocitelor care pot provoca cheaguri de sânge. Cheagurile de sânge pot fi mortale la persoanele cu tensiune arterială ridicată deoarece pot duce la accident vascular cerebral sau anevrism.

Boia de ardei iute pentru inima si sange

Consumarea unor cantități considerabile de boia de ardei iute sau chiar ardeii iuți pot ajuta la ruperea cheagurilor de sânge și la subțierea sângelui. Atenție, boia de ardei iute și chiar ardeii iuți proaspeți au un efect foarte puternic, motiv pentru care nu sunt indicați pentru cei slabi de inimă.

Adaugă o cantitate mică de boia de ardei iute în ceai sau la mesele de pe parcursul zilei pentru a contribui la sănătatea inimii și pentru subțierea sângelui.

6. Ananasul – un diluant natural al sângelui

Ananasul conține o enzimă numită bromelain. Această enzimă ajută la protejarea împotriva formării cristalelor de acid uric. Aceste cristale provoacă gută și pietre la rinichi.

Bromelaina este, de asemenea, un diluant natural al sângelui deoarece ajută la reducere aderenței excesive a trombocitelor din sânge. Aceste beneficii sunt intensificate dacă combini ananasul cu turmeric și ghimbir.

Prepară un smoothie de ananas eficient pentru subțierea sângelui cu următoarele ingrediente:

  • ½ linguriță de turmeric;
  • 1 ceașcă de lapte de cocos, bogat în fibre și vitamina C, E, B1, B3, B5 și B6;
  • 1 ceașcă de bucăți de ananas – o sursă bună de vitamina C care asigură protecție împotriva deficiențelor sistemului imunitar și a diferitelor afecțiuni;
  • 1 banană proaspătă – sursă bună de potasiu care ajută la menținerea echilibrului fluidelor, menține creierul, nervii, inima și mușchii să funcționeze în parametri normali;
  • ½ linguriță de scorțișoară – eficientă la scăderea nivelului zahărului din sânge la persoanele cu diabet zaharat;
  • ½ linguriță de ghimbir – subțiază sângele, reduce crampele premenstruale și durerea cauzată de artrită. Este, de asemenea, eficient în reducerea greței și amețelii;
  • 1 linguriță de semințe de chia hidratate în apă – sursă bună de fibre, proteine, calciu, antioxidanți și acizii grași omega-3;
  • 1 linguriță de praf de maca – utilizat în mod obișnuit pentru a trata anemia, oboseala cronică și pentru a crește nivelul de energie (obțional);
  • un vârf de piper negru proaspăt măcinat pentru o absorbție optimă a nutrienților (opțional)
  • apă.
Smoothie de ananas pentru sange trombofilie

7. Fructe și legume cu conținut ridicat de apă recomandate pentru subțierea sângelui

Fructele și legumele bogate în apă sunt unele dintre cele mai indicate alimente pe care le poți adăuga în dieta ta zilnică pentru subțierea sângelui în mod natural. Un conținut ridicat de apă înseamnă alcalinizare.

Aceste fructe și legume lucrează pe 3 nivele în reducerea rapidă a chegurilor de sânge (trombi). Aceste alimente curăță, alcalinizează și mineralizează, în timp ce hidratează corpul. Asta înseamnă că ele curăță sângele de toxine, alcalinizează și oferă minerale cu ajutorul cărora corpul funcționează mai eficient.

Nu numai că aceste alimente sunt alcaline, ci sunt și bogate în enzime și fitonutrienti care protejează sănătatea în multe moduri.

Iată câteva exemple de fructe și legume cu conținut crescut de apă pe care ar trebui să le consumi frecvent în caz de tromboflebită:

Fructe recomandate pentru subțierea sângelui: mere, pepene roșu și pepene galben, citrice (în special lămâie și grapefruit), apa de cocos, afine, căpșuni, roșii.

Legume indicate pentru subțierea sângelui: ardei, țelina apio, castraveți, salata verde, ridichi, dovlecei, sfecla roșie, etc.

Folosește aceste fructe și legume pentru a prepara diverse sucuri pentru subțierea sângelui. Poți adăuga alături de ele, pentru o intensificare a procesului, ghimbir, hrean, plante aromate și condimente.

Suplimente alimentare naturale recomandate pentru subțierea sângelui

8. Vitamina B3

Există 8 vitamine B diferite, inclusiv vitamina B3, denumită și niacina. Vitaminele B sunt responsabile pentru transformarea carbohidraților în glucoză, pe care organismul o folosește pentru energie.

Vitaminele B ajută organismul să utilizeze proteinele, în timp ce grăsimile sunt necesare pentru menținerea sănătății pielii, părului, ficatului și funcției sistemului nervos.

Niacina a fost utilizată ca supliment alimentar natural pentru subțierea sângelui, pentru reducerea colesterolului rău și ar putea contribui la reducerea riscului bolilor de inimă și a accidentelor vasculare cerebrale.

Dacă te decizi să iei vitamina B3 pentru a preveni coagularea sângelui, începe cu o cantitate foarte mică, de aproximativ 50mg. Citește mai multe despre vitamina B3 și află mai multe despre efectul de înroșire înainte de a începe să o consumi. Înroșirea pielii este un semn al excesului de vitamina B3.

9. Vitamina E

Vitamina E vine cu o varietate de beneficii medicale. Ajută la vindecarea rănilor și este recomandată pentru sănătatea pielii. Deși acestea sunt motive suficiente pentru a consuma mai multă vitamina E, aceasta poate fi folosită și pentru a preveni formarea cheagurilor de sânge și pentru întărirea arterelor.

Vitamina E se dizolvă în grăsimi. Se găsește în ouă, cereale, in diverse fructe și legume proaspete.

Împământarea – mergi desculț pentru subțierea sângelui și pentru a reduce cheagurile de sânge

Contactul nostru cu dispozitivele electronice expun corpul la câmpuri electromagnetice care pot fi dăunătoare pentru sănătatea noastră.

Când mergi desculț prin iarbă, pe pământ, prin apă, contactul piciorului cu pământul absoarbe milioane de electroni cu efect de detoxifiere. Împământarea are efect alcalinizant asupra corpului, subțiind sângele. Împământarea ajută la reducerea vâscozității sângelui, aceasta fiind una dintre cauzele principale ale insomniei, oboselii cronice, cheagurilor de sânge, diabetului și altor afecțiuni.

Află mai multe despre cum să te împământezi eficient pentru a te ajuta în prevenirea apariției cheagurilor de sânge și cum ajută mersul desculț la subțierea sângelui într-un mod natural.

Atenție! Dacă folosești medicamente pentru subțierea sângelui, înainte de a consuma alimentele recomandate mai sus, consultă un medic nutriționist.

Etichete: #Beneficii pentru sănătate, #Detoxifiere, #Fructe, #Întreținerea părului, #Menstruație, #Remedii naturiste, #Semințe, #Sfecla rosie, #Stil de viață sănătos

Despre autor

9 comentarii la „9 tratamente naturale pentru subțierea sângelui și prevenirea cheagurilor (tromboză)”

  1. Buna ziua .as dori sa va intreb mamica mea este operata doctorul ea recomandat sa bee aspirina pentru subtierea singelui insa ea cind bea aspirina ii vine singe din stomah . Ce pastile ar putea lua inafarz de aspirina pentru subtierea singelui?

    1. Imi pare tare rau, insa nu stiu ce pastile se pot lua pentru subtierea sangelui, nu sunt in masura sa recomand pastilele, ci recomand remediile naturiste. Cel mai bun mod de a subția sângele este de a ne folosi de ceea ce are natura de oferit!

  2. Multumesc mult pentru aceste informatii foarte utile deasemenea.
    Ati putea sa faceti un articol si despre alte boli:anxietate,depresie,atacuri de panica(astea m ar interesa pe mine) si alte ”n” boli.
    Inca o data multumesc!

  3. Avatar of Prajescu Magdalena
    Prajescu Magdalena

    Vă multumesc frumos pt.toate indrumarile pe care le oferiți pe unele le stiam dar acum voi lua mai in serios problema.Sanatate mul.

  4. Am invatat atatea sfaturi bune despre cum sa ne mentinem un sange sanatos. Foarte informativ. Recomand cu incredere.

    1. Dacă simți că știi ce ai de făcut sau că informația îți este o putere, multumim că ai avut răbdare să citești! Jorjette merită un BigUp pentru că a colectat și pus la liber atâtea informații despre sănătatea sângelui nostru!

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *