“alimentul sa va fie medicament si medicamentul aliment” – Hipocrate – Așadar, fie ca hrana noastră vie să ne fie medicament!
Indiferent de varsta, vreme, probleme, cultura, etnie, etc., mancarea, hranirea, alimentatia este o ocupatie zilnica pentru majoritatea populatiei. Cum ?, De ce ?, in ce mod si conditii se hranesc oameni societatii moderne, aflam mergind prin magazine, spitale, pe strada, prin restaurante si alte unitati de alimentatie publica, prin casele si bucatariile individuale.
Mai multe date ale problemei, le putem sintetiza din discutii, ziare, reviste de specialitate, TV, cercetarile specialistilor, diversitatea bolilor si medicamentelor, comert, afaceri, reclame, ambalaje, lipsa banilor pentru unii si surplusul pentru altii, intr-o dualitate a istetimii, lipsei de responsabilitate si afacerilor profitabile, vizavi de lipsa unei culturi generale, lene si dependenta.
Omul modern este foarte ocupat sa se autodistruga, astazi ca sa oferi impresia ca faci ceva, trebuie sa te plangi ca nu ai timp, ca esti obosit (eventual chiar si bolnav), sa ai un aer permanent de nemultumire si critica, sa te ascunzi permanent in spatele vorbelor sau a unor institutii legale.
Rezultatul este zero la nivel de societate, pentru ca ea se adapteaza foarte repede si bine, iar la o prima privire statistica, se cam vede ce fel de oameni se apuca de politica, drept, politie, armata, religie, medicina, invatamant, dorindu-si sa fie sefi, conducand destinele altora, dar mai ales propriile conturi si handicapuri. E si asta un fel de boala, acceptata in numele democratiei si chiar, “facerii de bine”.
Tot raul este, spre bine, pentru ca nu exista rau si bine la nivel spiritual. Diferentierea este o manipulare si tragere de timp, prin teama, restrictii si cautarea cauzelor printre efecte. Indiferent de situatia generala, fiecare isi vede de treaba lui, functie de nivelul lui spiritual, de cunoastere. Doar consecintele faptelor, sunt cele care ne dau o nota; judecata, condamnarile si parerile altor persoane (institutii) nu fac decat sa discrediteze individualitatea si unicitatea umana. Schimbarea si circulatia energiei este din interior spre exterior. Presiunile exterioare, luate in seama, ne amplifica starea de teama permanenta si ne creaza o imagine cu care ne confundam, in timp chiar credem in ea si activam “pilotul automat social”, invatat doar sa lupte.
Nu prea avem timp, dar pentru actiunea de a manca vom gasi intotdeauna timp. Pentru studiul individual nerealizat, adeseori invocam lipsa de timp. Daca nu ne rugam, spunem ca nu avem timp. Daca nu realizam diferite exercitii spirituale, invocam aceeasi lipsa de timp. Insa pentru a manca, va garantez ca veti gasi intotdeauna timp suficient.
Un om intelept se va gandi la o modalitate prin care sa transforme actiunea de a manca intr-un act spiritual, intr-o bucurie si sanatate a organismului, in timp ce un om inteligent desface o conserva, ia doi mici la colt, comanda o pizza, lasa pe seama secretarei problema, merge la un restaurant sau la unul din “fast-urile…” emanate odata cu globalizare. Totul este posibil, in functie de organism sau de mental, ajungem bolnavi, disproportionati si proverbul: “omul nu traieste pentru a manca ci, mananca pentru a trai”, nu-si mai are rostul, pentru ca am confundat mancatul cu muritul si invers.
Alimentatia, ca si multe alte aspecte are legaturi si efecte directe in sistemul economic, social si mai ales medical, prin sanatatea care rezulta. Alimentatia naturala, fara tratament termic, asigura acel medicament aliment necesar in cazurile de vindecare sau in medicina preventiva. Suntem solidari cu medicii, care dupa zeci de ani de formule, experiente si cataloage de medicamente, le-ar fi cam greu sa-si schimbe automatismele sistemului de gandire sau limbaj si sa-si nege calitatea de om si profesia pentru care a facut atatea eforturi. Un bun povestitor, poate sa povesteasca, un bun alergator poate sa alerge, un bun matematician, poate sa rezolve o problema, dar un medic bolnav, nu ar trebui sa se ocupe de alti bolnavi.
Paradoxul este ca astazi se poate orice la nivel de experiente, minciuni si teorii, dincolo de orice imaginatie si castiguri pe masura pentru cei care ne guverneaza viata. Orice medicament are efecte secundare, in unele cazuri mai grave decat boala respectiva. Dar, medicii, ca si alti reprezentanti ai pastorilor nostri nu au nici o vina, asta au invatat la scoala, preiau o stafeta si societatea este locul ideal de mascare a acestor atribute. In mileniul trecut in China, un medic isi lua ”bani” daca satenii erau sanatosi, el trebuia in primul rind sa previna, iar in Europa medievala, multi pacienti erau batuti, sa le vina mintea la cap. Boala si prostia merg impreuna.
Cine se asteapta ca societatea sa-i rezolve problemele, mai are ceva de asteptat. A fi mai sanatos, mai vioi, mai intelept este o problema individuala, care nu cred ca ar deranja pe nimeni, mai ales pe cel in cauza.Pe linga consumarea produselor in stare naturala, alimentatia naturala exclude aportul de produse sintetice in farfuria noastra, este in strinsa concordanta cu comportamentul, mentalul si modul nostru de viata. Alegerea sistemului, pentru majoritatea este treptata, renuntarea la carne, paina coapta, alte fierturi si prajituri, fiecare stie mai bine ce-i provoaca kilogramele in plus sau slabirea inimi. Un pas intermediar sunt lacto-vegetarienii.
Organismul isi preia din hrana noastra vie doar ceea ce ii este necesar si numai in cantitatea suficienta pentru a-si indeplini functiile sale. Restul de substante sunt eliminate. Daca nu se reuseste eliminarea lor in timp util, se cauta o metoda de a le stoca in organism intr-o forma care sa nu deterioreze prea mult sanatatea corpului. In ceea ce priveste sarea s-a constatat ca omului ii sunt necesare doar doua grame de sare pe zi. Daca se consuma mai mult de doua grame de sare pe zi, surplusul va fi eliminat cu greu sau se depune in tesuturile adipoase, ceea ce inseamna o solicitare suplimentara si complet inutila a rinichilor si intregului organism.
Pe de alta parte, in ceea ce priveste hranirea, trebuie sa tinem cont de ritmurile functionarii corpului, pe care fiecare prin propria activitate si le poate descoperi. Exista un timp de “alimentare”, un timp de “asimilare” si unul de “eliminare”. A te hrani in timpul ciclului de eliminare este o violentare puternica a structurii corpului. Trebuie sa ne cunoastem bine aceste cicluri si sa intervenim in sensul ajutorarii lor. In timpul ciclului de hranire sau “alimentare” vom desfasura actiunea de a manca. Evitati sa mancati dimineata, cel putin pana pe la ora zece- douasprezece.
Senzatia de foame pe care o avem uneori dimineata, este de cele mai multe ori falsa. De obicei, noi mancam dimineata doar pentru ca ne gandim ca, mergand la serviciu sau la scoala, n-am putea rezista pana la pranz fara hrana. Daca somnul a fost odihnitor, dimineata corpul trebuie sa fie atat de vital incat nu are cum sa simta nevoia de a manca, in caz contrar stressul isi spune cuvintul, plictisela, dezordinea mentala, grijile, teama, etc. ne provoaca senzatia de foame, care este de fapt o pierdere si lipsa de control al vibratiilor corpului.
Un alt moment in care nu trebuie sa mancam este atunci cand suntem suparati sau tristi. Omul poate rezista fara hrana zile intregi. Daca sunteti tristi, suparati sau deprimati, evitati sa mancati, pentru ca digestia este mult ingreunata in asemenea momente. Cu cat o hrana este mai mult prelucrata termico- chimic, cu atat energia subtila a alimentelor care o compun se diminueaza. Pornind de la aceasta observatie, inteleptii considera ca un aliment este degradat nu numai atunci cand starea sa fizica este deteriorata (a putrezit sau a suferit alte alterari), ci mai ales atunci cand, din punct de vedere al energiei subtile, nu mai prezinta nici un interes.
Un ou nefiert, un mar din copac are putere subtila, are viata, are aura energetica, in timp ce acestea fierte sau prajite isi pierd aura, energia si viata. Suntem fiinte vii, deci avem nevoie de alimente, ginduri si experiente la fel de vii ca noi. Alimentarea cu mortaciuni conservate si cadavre proaspete, analizate sau congelate ne face ca pe linga toxinele preparari sa asimilam si teroarea animalelor asasinate. Vom urmari sa mancam hrana noastra vie pentru ca suntem fiinte vii si mancam produsul, nu producatorul: mancam ouale, si nu gaina, mancam laptele, si nu vaca, mancam marul, si nu copacul.
Sa luam exemplul usturoiului, care alaturi de ceapa, telina, patrunjel, morcov, miere si mai ales varza (in stare naturala), poate fi folosit pentru a preveni racelile, bolile de inima, atacurile de cord si anumite forme de cancer, plus continutul in vitaminele A si C naturale, usor asimilabile.
Unul din motivele pentru care usturoiul poate preveni afectiunile organismului este abilitatea lui de a ajuta corpul sa elimine substantele care provoaca boala, marind in acelasi timp imunitatea corpului. In urma unor studii, s-a observat ca usturouil ajuta si la prevenirea bolilor de inima, reducand colesterolul din sange. Ajuta, de asemenea, si la subtierea sangelui, mentinand flexibilitatea arterelor; acest lucru permite inimii sa functioneze normal.
La nivel subtil si chiar fizic, in momentul pregatirii hranei, aceasta se impregneaza cu energiile subtile ale celui care o prepara. Dragostea, daruirea sau rautatea, motivatia materiala a celui care prepara hrana se impregneaza in ea, iar atunci cand va fi mancata, energia sa subtila va trece in aura celui care o mananca. Astazi foarte multi consumam o hrana care este preparata in fabrici in cantitati industriale, de catre persoane care nu exercita decat o meserie si, astfel, impregnarea subtila a alimentelor respective este cu energii dizarmonioase.
Ele se impregneaza cu o energie a nemultumirii, cu o energie a indiferentei si a dezinteresului (cei mai multi salariati sunt nemultumiti de activitatea pe care o desfasoara si de conditiile de salarizare). Treptat, acest lucru se poate observa in indiferenta pe care o manifestam unii fata de altii si, in general, fata de tot ceea ce ne inconjoara, intr-o continua stare de nemultumire fata de orice. Parlamentari, medici, functionari publici, membrii familiei, rudele si prietenii mananca intr-o veselie macabra.
Chiar daca alimentatia naturala sau hrana noastra vie sau cruda (pregatita totusi la soare), vi se pare o utopie, puteti sa ascultati unii medici, preoti si profesori, care va spun sa nu mancati decat atunci cand va este cu adevarat foame si sa nu umpleti stomacul complet. La o masa trebuie sa umplem doar jumatate din volumul acestuia cu hrana solida si lichide, in aceste conditii, digestia se va desfasura foarte usor si reziduurile toxice vor fi mult mai putine. Daca stomacul ar fi plin pana la refuz, el nu va mai putea contracta si dilata cu usurinta muschii care il compun si prin intermediul carora alimentele sunt amestecate cu sucurile gastrice. La acest capitol intra si modul de a respira. Prin graba si umflare, multe alimente vor suferi o digestie partiala si ne constipa, sau vor fi eliminate din organism, insa nu inainte de a ne intoxica cu produsii secundari ai unei digestii partiale. Ar fi bine sa nu mancati niciodata ceea ce nu va place si cand nu va place.
Nu inghititi hrana inainte de a o mesteca indelung. Pe langa faptul ca doar la nivelul cavitatii bucale suntem prevazuti cu instrumentele necesare zdrobirii hranei, tot aici are loc preluarea energiei subtile din alimente. Energia subtila a alimentelor poate fi preluata numai la nivelul cavitatii bucale. Cu cat alimentele sunt mentinute mai mult timp la acest nivel, cu atat se va prelua mai mult din energia lor subtila. Apoi, nu trebuie sa neglijam deloc aportul salivei in procesul de digestie. Daca vom inghiti foarte repede alimentele, nu vom avea timp sa le impregnam cu saliva si astfel vor fi mai greu digerate.
In alimentatie, trebuie sa domine fructele si legumele proaspete. La fiecare masa este necesar sa consumati salate si fructe. Fructele se consuma intotdeauna inaintea celorlalte alimente, pentru a pregati o digestie mai buna. Ca orice alta actiune, actul de a manca are si un sfarsit. De obicei, la sfarsitul mesei se manifesta recunostinta fata de cel care a preparat-o si fata de Spiritul Divin care se regaseste in toate manifestarile. Totul este simbolic, cum si de la cine cumparam produsele, cum si cine le prapara, locul si cei din jurul mesei, gesturile din timpul mesei si multumirea finala, bucuria si pacea, etc.
Lasă un răspuns